Učenici četvrtih razreda OŠ Vjekoslava Kaleba Tisno u pratnji svojih učiteljica Mirne Markanović i Ljiljane Perkov te učenica trećeg i petog razreda u pratnji školske knjižničarke zajedno su posjetili Muzej grada Šibenika, a potom su djevojčice koje sudjeluju u izvanškolskoj aktivnosti projekta Cvijet u kamenu posjetile Interpretacijski centar Civitas sacra. Projekt je financiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
U okviru studijskog putovanja učenici su imali priliku kroz posjet Muzeju grada Šibenika i Interpretacijski centar katedrale sv. Jakova ‘Civitas sacra’otkriti različite vidove kulturne materijalne baštine, upoznati se s običajima, vještinama i predmetima (nematerijalna baština) te resurse stvorene u digitalnom obliku.
Učenici su imali priliku istražiti arhitektonsku, arheološku i etnografsku baštinu te usvojiti saznanja o njihovom povijesnom i društvenom kontekstu.
Projekt će educirati učenike o važnosti očuvanja kulturne baštine Općine Tisno, s naglaskom na sakralnu arhitekturu te njene likovne sastavnice i elemente gradnje, upoznati učenike s tradicionalnim oblicima dekorativnih tehnika ručnoga rada, načinima izrade i mogućnostima primjene.
Cilj projekta je osposobiti učenike da o baštini razmišljaju u kontekstu održive budućnosti. Promovirati baštinu kao izvor za inspiraciju i stvaranje novih suvremenih proizvoda koji omogućuju dostupnost baštine temeljenih na jedinstvenoj baštini mjesta. Kroz projektne aktivnosti steći temeljna znanja koja se odnose na baštinske sadržaje, razviti svijest o vezi između održivog razvoja i baštine, održivog razvoja i gospodarskog napretka, održivog razvoja, turizma i kulturne baštine, kao i održivog razvoja i zaštite baštine, obrazovanjem koje potiče djecu i mlade na rješavanje problema i primjenu znanja u konkretnim situacijama. Upoznati baštinu Općine Tisno, s naglaskom na sakralnu arhitekturu, povijest nastanka crkava te likovne sastavnice i elemente gradnje, običaje i priče koje su uz njih vezane, sakralnu simboliku građevina, kako bi se primjenom inovativnih i kreativnih rješenja u stvaranju suvenira ispričala zajednička zavičajna priča. Osvjestiti vještinu prepoznavanja arhitekture koja potiče prostorno razumijevanje arhitekture i izgrađenog okoliša, unapređuje vizualne i jezične vještine, te vještine za donošenje odluka što omogućuje odgovorno sudjelovanje u izgrađenu okolišu kako bi osviješteno mogli promatrati vlastiti okoliš i biti svjesni svojega kulturnog identiteta. Kroz likovnu interpretaciju i oblikovanje u ručnome radu dekorativnom ručnom tehnikom kukičanja, izdvojeni elementi sakrlanih građevina, na prvom mjestu motivi rozete, poslužiti će učenicima da na inspirativan i kreativan način stvore novi proizvod.






